گردشگری قنات در گیلان راه اندازی می شود

18 ارديبهشت 1402
نویسنده:  

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از شناسایی اولین قنات ایران در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این قنات بزرگ در یکی از روستاهای منجیل قرار دارد و لذا طی تفاهم نامه با استان یزد، گردشگری قنات را در شهرستان رودبار راه اندازی خواهیم کرد.

به گزارش سیاست گستر ، ولی جهانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در تعطیلات امسال مجموعا ۱۶ میلیون گردشگر وارد استان گیلان شده است، اظهار کرد: از این تعداد گردشگر، ۱۷ میلیون نفر/شب اقامت داشتند و لذا از حیث اقامت دومین استان گردشگری کشور هستیم.

وی گیلان را دارای ۳۲۰۰ تاسیسات گردشگری دانست که توسط بخش خصوصی مدیریت می شود و تصریح کرد: ۲۵۷۰ خانه مسافر دارای مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز داریم؛ البته ۱۵ هزار خانه مسافر غیر مجاز در حال فعالیت هستند که با همکاری فرمانداران شناسایی و نظارت خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان توسعه زیرساخت های گردشگری استان را نیازمند مساعدت همه دستگاه ها از جمله راهداری و بنیاد مسکن و حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و... دانست و متذکر شد: سال گذشته همایش فرصت های سرمایه گذاری را در گیلان برگزار کردیم و خوشبختانه با استقبال سرمایه گذاران مواجه شد و قطعا رفع مشکلات زیرساختی، فرایند صدور مجوزهای سرمایه گذاری در بخش گردشگری را کوتاه تر و سهل تر می کند.

جهانی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری گیلان داریم، گفت: این سرمایه گذاری ها در قالب ۳۰۰ پروژه گردشگری در دست اجراست که یکی از آنها راه اندازی اولین رستوران دریایی در آستارا است.

وی گیلان را دروازه اروپا در گذشته دانست و یادآور شد: گیلان بعد از تهران دارای بیشترین بناهای تاریخی دوران صفویه و قاجار است و هم اکنون ۳۰۰ بنای تاریخی داریم که همه آنها به فرصت سرمایه گذاری تبدیل شده است؛ همچنین در هفته میراث فرهنگی امسال بسته های سرمایه گذاری طبیعی و میراثی را برای ۲۰۰ بنا رونمایی خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره با راه اندازی ۱۷ اقامتگاه بوم گردی در داخل خانه های تاریخی طی سال گذشته، بیان کرد: طی دو ماه آینده اولین بوتیک هتل گیلان را در رشت افتتاح می کنیم.

وی از آمادگی اداره کل میراث فرهنگی استان برای تبدیل خانه های روستایی به واحدهای بوم گردی خبر داد و تصریح کرد: با پرداخت وام های کم بهره علاوه بر حفظ خانه های قدیمی، اشتغال ایجاد خواهیم کرد.

جهانی در ادامه به فعالیت ۲۷ هزار هنرمند صنایع دستی در گیلان اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۳۰۰۰ نفر را آموزش دادیم و موفق به احیای دو رشته هنری چموش دوزی و دارایی بافی شدیم.

وی با اشاره به استقبال گردشگران از صنایع دستی طی سال های اخیر، خاطرنشان کرد: موزه رشتی دوزی و حصیربافی و شال بافی را احیا کردیم؛ همچنین رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی شده و در حال طی مراحل ثبت آن هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از ثبت جهانی ماسوله در شهریورماه امسال خبر داد و گفت: همچنین به دنبال ثبت جهانی تی تی کاروانسرای سیاهکل هستیم.

جهانی از شناسایی اولین قنات ایران در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این قنات بزرگ در یکی از روستاهای منجیل قرار دارد و لذا طی تفاهم نامه با استان یزد، گردشگری قنات را در شهرستان رودبار راه اندازی خواهیم کرد.

تحریریه سیاست گستر

تحریریه خبر پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر رسانه‌­ای مستقل، با هدف انتشار اخبار و تحلیل­­‌های مفید مرتبط با رخداد‌های مهم روز ایران و جهان است. پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر مجوز خود را از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت : 79142  در تاریخ : 1395/12/16 اخذ نموده است .

هدف اصلی «سیاست گستر» تمرکز بر مسائل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه است . البته بدون آن که از ابعاد دیگر غفلت کند یا اخبار حوزه­‌های دیگر (بین‌­الملل، هنری، ورزشی، حوادث و ...) را نادیده بگیرد. انعکاس و تحلیل درست اخبار بدور از سلایق شخصی و جهت گیری سیاسی خاص و در اولویت قرار دادن مباحث تخصصی و کارشناسی . دوری از انتشار شایعات و اخبار فیک ، همچنین خبرهای دارای منابع ناموثق . انعکاس دردهای جامعه و مشکلات مردم پلی محکم و بی طرف بین مردم و مسئولسین (مشکلات مردم را برای مسئولین منعکس نموده و متقابلا جواب مسئولین را به سمع و نظر مردم می رسانیم). تلاش برای ایجاد فضایی سالم و منطقی برای اظهارنظر دربارهٔ اخبار، تحلیل‌ها و موضوعات روز بالابردن سواد سیاسی جامعه

وبگاه: www.instagram.com/siasatgostarofficial/

نظر شما

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

لوگو سیاست گستر

پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر با مجوز رسمی از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای شماره ثبت : 79142  به تاریخ : 1395/12/16

آدرس اینترنتی : www.siasatgostar.ir

آدرس ایمیل : info@siasatgostar.ir

تماس با سردبیر : 09385386207

بیشترین نظرات

ما از کوکی ها برای بهبود وب سایت استفاده می کنیم. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به سیاست کوکی ها. من در سایت از کوکی ها استفاده می کنم. قبول کردن